ˆ

Ekran listy informacji

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Procedury wewnętrzne WTZ dotyczące przeciwdziałania zakażeniu koronowirusem

Akapit nr 1 - brak tytułu

Procedury wewnętrzne w celu zapobiegania zakażeniom koronawirusem i postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia obowiązujące na Warsztatach Terapii Zajęciowej w Gubinie
 
 
W celu zapobiegania zakażeniom wirusem SARS-CoV-2 wprowadza się w zakresie ogólnych warunków sanitarnych procedury przeciwdziałania zakażeniu dla wszystkich osób przebywających na terenie Warsztatów Terapii Zajęciowej
 
I Zasady Ogólne:
 
  1. Obowiązkowa dezynfekcję rąk przez osoby dorosłe i dzieci powyżej 6 r.ż. Środek do dezynfekcji rąk znajduje się w wejściu do holu Warsztatów, jak również w każdej pracowni, toalecie.
  2. Ogólnodostępne są ręczniki papierowe i mydło,
  3. Osoby z zewnątrz nie będące pracownikami, uczestnikami Warsztatów zobowiązani są dodatkowo do zakrycia ust i nosa oraz do założenia rękawiczek jednorazowych. Jednak zaleca się ograniczenie kontaktu z osobami z zewnątrz do maksymalnego minimum.
  4. Pracownikom i uczestnikom dokonuje się pomiaru temperatury ciała termometrem bezdotykowym. brak zgody na pomiar temperatury ciała spowoduje niemożność uczestnictwa w zajęciach, a w przypadku pracowników uniemożliwi pracę. Pomiary temperatur ciała nie będą zapisywane, rejestrowane ani przetwarzane. Osoby u których temperatura wyniesie więcej niż 37,5 °C uniemożliwi pracę.
  5. Uczestnicy Warsztatów ze względu na niepełnosprawność oraz różne jednostki chorobowe zwolnieni są z obowiązku zakrywania ust i nosa.
  6. Pracownicy Warsztatów w miarę możliwości zobowiązani są do zakrywania twarzy i nosa (maseczki, przyłbice), a także noszenia jednorazowych rękawiczek albo systematycznego dezynfekowania rąk.
  7. W pomieszczeniach sanitarno-higienicznych umieszczone są plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem dezynfekującym do rąk instrukcji skutecznego odkażania i mycia rąk.
  8. 7.Obowiązuje bezwzględny zakaz pozostawiania telefonów komórkowych na powierzchniach ogólnodostępnych.
  9. Do pracy i pobytu w placówkach przychodzić mogą jedynie osoby zdrowe, bez objawów wskazujących na możliwość wystąpienia choroby zakaźnej. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów należy pozostać w domu, nie przychodzić do pracy/ na zajęcia i skontaktować się telefonicznie z lekarzem w celu uzyskania porady.
  10. W przypadku wystąpienia u osoby niepokojących objawów sugerujących zakażenie SARS-CoV-2 niezwłocznie podjęte zostaną kroki mające na celu izolację tej osoby od innych osób przebywających w placówce (oddzielne pomieszczenie lub wydzielona powierzchnia zapewniająca odstęp od innych osób minimum 2 metry z każdej strony.
  11. Osoba ta otrzyma osłonę na ust i nosa, jeśli to możliwe ze względu na jej stan zdrowia i możliwości psychoruchowe. Powiadomieni zostaną rodzice, bądź opiekunowie prawni o zaistniałej sytuacji.
  12. Poinformowanie uczestników i ich rodzin/opiekunów oraz pracowników o nie przychodzeniu do placówki w sytuacji stwierdzenia u siebie niepokojących objawów choroby zakaźnej, kontakcie z osobą chorą, zakażoną, izolowaną lub w kwarantannie. Ew. za zgodą mogą złożyć oświadczenie (ustne, pisemne).
  13. Pozostanie w domu uczestników i pracowników zatrudnionych w placówce, którzy w ciągu ostatnich 14 dni mieli kontakt z osobą, u której potwierdzono lub podejrzewa się zakażenie SARS-CoV-2, objętą kwarantanną, a także wszystkich osób wykazujących objawy infekcji dróg oddechowych.
  14. Każda pracownia zostanie wyposażona w dodatkowe środki do dezynfekcji rąk oraz powierzchni.
  15. Przy czynnościach pielęgnacyjnych w stosunku do uczestników używanie odpowiednich środków ochrony indywidualnej;  po użyciu środków ochrony indywidualnej jednorazowego użytku, należy je wyrzucić do dedykowanego na to kosza na odpady.
  16. Zapewnione zostaną odpowiedniej liczby zamykanych i opisanych pojemników na zużyte środki ochrony indywidualnej.
  17. Korzystanie z naczyń i sztućców jednorazowych;  po użyciu naczyń i sztućców jednorazowych należy je wrzucić do dedykowanego na to kosza na śmieci; 
  18. Posiłki spożywane będą w poszczególnych salach;
  19. Po zakończeniu posiłków należy uprzątnąć resztki produktów z powierzchni ogólnodostępnej, umyć i zdezynfekować blaty stolików/ powierzchni po każdym spożywającym posiłek.
  20.  Naczynia wielorazowe myte są w zmywarce (załadunek instruktor)
  21. Codziennie odbywa się dezynfekcja drzwi, klamek, blatów, szafek, toalet, armatury, koszy na śmieci, telefonów, klawiatury komputerów, myszek, wyłączników świateł, krzeseł, drzwi i klamek w samochodzie oraz innych miejsc i przedmiotów narażonych na częste dotykanie. Za dezynfekcje powyższych elementów w każdej z pracowni odpowiada instruktor do którego dana pracownia jest przypisana. Dodatkowo codziennie przy pomocy lamp uv dezynfekowane są poszczególne pomieszczenia.
 
II Organizacja pracy w Warsztacie
 
  1. Dokonywany będzie pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego u uczestników po uprzednim uzyskaniu ich zgody, a także dezynfekcja rąk przed wejściem do warsztatu;
  2. Ograniczenie wyjść poza teren placówki w ramach prowadzonej działalności
  3. Ograniczenie kontaktów pracowników niesprawujących pieczy nad realizacją procesu rehabilitacji z uczestnikami (kierownik, kierowca, główna księgowa, sprzątaczka) do niezbędnego minimum.
  4. Podział uczestników na małe, kilkuosobowe grupy o stałym składzie z przydzielonymi stałymi pracownikami. Jednocześnie należy unikać sytuacji, w których uczestnicy różnych grup będą mieć ze sobą bezpośredni kontakt. Dodatkowo uczestnicy z jednej tury transportu nie będą rozdzielani na poszczególne pracownie, będą w jednej grupie. Podobnie jak osoby zajmujące wspólne gospodarstwo domowe zajęcia.
  5. Następuje rezygnacja z zajęć w pracowni gospodarstwa domowego. Pomieszczenie będzie zajęte przez grupę wraz terapeutą jedynka zajęcia warsztatowe będą miały charakter dostosowany do aktualnej sytuacji.  
  6. W ramach prowadzonych zajęć warsztatowych rekomenduje się uwzględnienie tematyki dotyczącej obecnej sytuacji epidemicznej, w tym ze szczególnym podkreśleniem wagi utrzymywania właściwej higieny osobistej i otoczenia,  oraz dystansu społecznego.
  7. Pracownicy w trakcie przywozu i odwozu obowiązani są zasłaniać nos i usta,
  8. Uczestnicy w trakcie przywozów i odwozów powinni w miarę możliwości zasłaniać nos i usta,
Przed wejściem do samochodu WTZ ( w przypadku przywozu) i przed wejściem do budynku WTZ (w przypadku samodzielnego dojazdu) uczestnikom mierzona jest temperatura (klauzula informacyjna – załącznik nr 1). Brak zgody spowoduje niemożność uczestniczenia w zajęciach. Pomiary temperatury nie będą rejestrowane, przechowywane ani w inny sposób przetwarzane. Temperatura 37,5 °C i wyższa uniemożliwia udział w zajęciach

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
wtz_gubin
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-11-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Aleksandra Rymkiewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-11-10 12:36:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Aleksandra Rymkiewicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-11-10 12:40:20
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Aleksandra Rymkiewicz
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-11-10 13:08:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
105 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »